Published 30.04.2013 09:16

Laivu brauciens Amatā

Laivu brauciens Amatā

20.04.2013 piepildīju jau sen sapņotu un gribētu braucienu pa Amatas upi, gribu īsumā pastāstīt par iespaidiem un pieredzi ko guvu brauciena laikā. 
 
Skaidrs ir viens, ka tā nav upe kur braukt iesācējam atpūtas braucienā un tur viss ir pa nopietno, katra kļūda var pārvērsties stindzinoši augstā un nepatīkamā peldē ar iespēju pa ceļam atsisties pret akmeņiem vai kādu pāri upei pārkritušu koku, un ja pa veiksies, tad tā nebūs egle ar daudziem asiem zariem.
 
Tad nu lūk, kad pa televīzijas kanāliem brīdina, cik nedroši un bīstami ir doties Amatas upē, mēs ar Norču un vēl vismaz 300 līdzīgi domājošajiem tieši tur arī dodamies. Mūsu visnotaļ interesantais un ekstremālais laivu brauciens sakas Amatas ciemā pie tilta. Par cik mums nebija nekādas pieredzes par šāda veida braucieniem, nolēmām pievienoties Normunda paziņas kompānijai, kuri brauc katru gadu. Ņemot vērā viņu pieredzi, tika novadīta arī ievadinstruktāža par laivas vadīšanas īpatnībām straujajā Amatā.
 
Kā peldlīdzekli nolēmām izmantot Norčas veco, krievu laiku gumijas laivu, ar kuru protams komforta sajuta ir apaļa nulle. Izņemot aizmugurējo finiera dēlīti, rādām iespēju kaut kā abi viņā satilpt, kā airus izmantojām divpusējos smailītes airus, taču tagad saprotu, ka tā bija kļūda un vajadzēja izmantot kanoe airus, jo tik īsā laivā dažreiz viens otru traucējām. 
 
Protams par laivu man arī ir savs viedoklis. Jo izbraucot cauri lielākām krācēm laiva bija pilna ar ūdeni un galīgi nevadāma, kā rezultātā tika atklāta peld sezona. Varēju priecāties, ka esmu pietiekami labi sagatavojies, jo mugurā bija gan hidrotērps, gan glābšanas veste, gan arī ķivere, kas pēc maniem ieskatiem šāda veida braucienos būtu obligāta.
 
Pa ceļam, pie aizsprosta, redzējām vienu kompāniju, kuri stāvēja nosaluši, džinsos un džemperos ar līdz paņemto ģitāru un telti, bailīgi skatījās upes virzienā, tā vien likās, ka viņi nav trāpījuši pareizajā upē, un nez vai vispār bija saprašana par notiekošo un turpmāk gaidāmo upē. Mēs protams laižam tālāk un par viņiem man vairs ziņu.
 
Tālāk braucot cītīgi turējāmies līdzi Oskara laivai, vērojot viņa darbības, mācījāmies un ieguvām pieredzi, un ar katru līkumu mums saka sanākt ar vien labāk.
 
Tad vel viena kļūda pirms Zvārtes ieža, ar pilnu laivu piestājam krastā, vietas izvēle bija galīgi garām, kā rezultātā, atkal gandrīz peldējāmies un gandrīz pazaudējām laivu. Taču mums paveicās, un visu izdarījām kā nākas, lai ar augstu paceltu galvu varētu peldēt pretī mūsu filmēšanas komandai, kura mūs sagaidīja pie Zvartes ieža.
 
To arī izvēlējāmies kā finiša punktu, jo ar tādu laiviņu un mūsu zināšanas līmeni, nebijām gatavi doties tālāk.
 
Taču zinu, ka šis nebija pēdējais brauciens pa Amatu, tikai nākamreiz noteikti izvēlēšos piemērotāku laivu šādam braucienam.

Tiko atradu info .......Вчера, 20.04.2013. вечером возле перед вторым мосто после гидроэлектростанции на Амате, после Кумбаты мы перевернулись на зеленой надувной трехместной лодке, с надписью mučas на борту и перевязанными вещами. Мы сами чуть не потонули, но благо нас самих вытащили другие сплавляющиеся. Один парень плыл с этой лодкой еще десять минут в ледяной воде - его вытащили после, зовут Евгений (Лед). Мы те самые, которые искали одинокого Тимофея в лодке и те, кто спрашивал о судьбе желтой лодки с гитарой. Со всеми все впорядке.
 
Если у кого-то есть информация про зеленую лодку с вещами - мы будем очень благодарны. 27133*** Позвоните пожалуйста. Там два зеленых армейских рюкзака, на одном из них написано "Aly". Сами мы пойдем сейчас их тоже искать. Очень надеемся на вашу помощь.